2007. december 10., hétfő

Poulet aux 40 gousses d'ail

40 fokhagymás csirke

Hogy mondtad? 40 gerezd fokhagyma?! Nem lesz sok az egy kicsit?!

Ezt én kérdeztem döbbenettől hápogva, amikor egy ismerősöm diktálta a receptet, de az volt a válasz, hogy igen, 40 gerezd fokhagyma kell hozzá, se több, se kevesebb.

Hozzávalók:
- 1 csirke
- 40 gerezd hámozatlan fokhagyma (fontos!)
- 2 ek olivaolaj

- 3 ek vaj
- 1 ek méz
- 2 babérlevél
- zsálya
- rozmaring
- kakukkfű
- só, bors

- liszt
- víz

Ha van friss fűszernövény, az remek, de ha csak szárított akad, az is nagyon jó lesz.
A sütőt előmelegítjük 220 fokra.
A csirkét kívül belül jól besózzuk, a közepébe 1 evőkanál hideg vajat és 4 gerezd fokhagymát tuszkolunk, majd a kokottba helyezzük, a két evőkanál olajra.
A maradék 36 gerezd fokhagymát mellészórjuk, és mézet csorgatunk rá.
Ha friss fűszereket használunk, akkor azokat is a húsra halmozzuk, ha viszont csak szárított van otthon, akkor 2 evőkanál olvasztott vajba keverjük az apróra tört rozmaringot, kakukkfűt, zsályát és a borsot, és az egészet a húsra locsoljuk.

Mivel ez a csirke úgy az igazi, ha teljesen hermetikusan lezárt vasedényben sül meg, hogy minden fűszer és a fokhagyma illata és zamata alaposan átjárja, a kokott viszont a legritkább esetben zár tökéletesen, a francia háziasszony úgy segít magán, hogy lisztből és kevés vízből gyorsan tésztát gyúr, hurkává formázza, és az edény szélére ügyeskedve "szigetelést" képez a fedél és az edény közé.

Csirkénket lefedve teszük a sütőbe, a hőt 190-200 fokra csökkentjük és a csirke nagyságától függően másfél-két órán át sütjük.

Hagyományosan pirított pain campagne-al (rusztikus barna kenyér), s az arra halmozott krémesre sült fokhagymával tálalják.

6 komment:

Gabojsza írta...

A "se magyar paprika" állapoton igyekeztem enyhíteni, a csomagodba a kiszuróformák mellé tettem egy kis magyar paprikát is (friss, Kalocsait)! remélem épségben megérkezik! Légipostával indítottam útjára :)))

Mademoiselle írta...

Komolyan???!!!! Jaaaajdejóóóó!!! Köszönöm :-)
Én meg megvettem neked a fleur de selt, épp próbálom úgy becsomagolni, hogy egybe is maradjon épségben :-)

Névtelen írta...

Lengyel bolt nincs felétek (túró, kefír)?

Mademoiselle írta...

nincs sajnos :-(((

Névtelen írta...

Ez tényleg minden országban megy...Nekem van egy amerikai szakácskönyvem, abban "Filice (hogy az ki???) negyvengerezdes csirkéje" címen fut. meg is csinálom hamarosan, hagy öljük a bacikat.

Névtelen írta...

A beszólókkal meg ne foglalkozz.
Töröld ki őket és passz.